Jakiej strony potrzebujesz?
Strona internetowa jest znakomitym narzędziem do prezentowania oferty usług czy produktów. Potencjalny klient ma czas z domowym zaciszu przyjrzeć się, porównać z innymi i dokonać wyboru – zazwyczaj najlepszej dla siebie oferty. Potrzebujesz strony, która cię wyróżni. Pozytywnie.
Na pewno nie warto pośpiesznie kopiować jakiegoś sztampowego schematu w automacie do robienia stron czyli kreatorze, jakie oferuje większość firm hostingowych. Twoja strona może być dla ciebie tym, czym jest wymarzone autko. Nie musi być wypasione, ale dopasowane do potrzeb i na miarę biznesu czy twojej pasji.
Znasz się na tym, co robisz i jesteś w stanie przyciągnąć uwagę pojedynczego klienta opowiadając mu o zaletach twoich produktów czy usług? Dlaczego nie zrobić tego do razu dla większej grupy i utrwalić to na filmiku czy cyklu publikacji na własnej stronie? Jeśli twoje produkty można pokazać – koniecznie zrób im piękne zdjęcia, może nawet warto zainwestować w profesjonalną sesję, żeby przyciągały wzrok nowych odbiorców.
Być może warto szerzej opowiedzieć o swoim biznesie – czy to pisząc, czy opowiadając przed kamerą. Jeśli w jednym i drugim nie czujesz się najlepiej, jest jeszcze trzecie wyjście – wynajmij osobę, które spisze twoją wiedzę i fachowo zredaguje treści na twoją stronę internetową. Taki osobisty redaktor to teraz popularna usługa. Warto zainwestować w taką usługę, żeby mieć udokumentowane to, co dla ciebie jest najważniejsze, we właściwy sposób.
W ten sposób możesz zgromadzić zasoby swojej strony, czyli materiały, które posłużą do jej budowy. Teraz nadchodzi czas na stworzenie konstrukcji strony i jej publikację. Jeśli nie posiadasz umiejętności informatycznych i twoja praca zawodowa nie pozostawia wiele czasu na zgłębianie tajników programowania czy wordpressa, potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty, zwanego też webmasterem.
Jaka powinna być twoja strona?
A jaki jest cel twojej strony? Jest narzędziem pracy, czy prezentacją twojej osoby i pasji? Przede wszystkim powinna być czytelna i przyjazna dla odbiorców – klientów twojej firmy, odbiorców usług, a może osób, których uwagę chcesz przyciągnąć jako osoba z pasją?
To mogą być różne grupy! Pamiętaj, że twoi klienci mogą mieć zupełnie inny gust i upodobania intelektualne niż osoby, które tobie imponują i zabiegasz o ich uznanie.
- Jeśli traktujesz stronę internetową jako narzędzie pracy – potrzebujesz przekazu skutecznego.
- Jeśli to prezentacja twojej osoby i twórczości – wówczas powinna odzwierciedlać twojego ducha.
Nie wszystko naraz!
Warto przemyśleć strukturę strony i jej rozwój w przyszłości – taki plan jest podstawą stworzenia projektu nowoczesnej strony internetowej spójnej z elementami, które być może pojawią się dopiero za jakiś czas. Mogą to być np. jakieś produkty na sprzedaż, czy oferta usług.
Nie kupuj samodzielnie hostingu ani motywu, nawet jeśli trafisz na atrakcyjną promocję (trzeba sprawdzić jaka będzie cena odnawiania abonamentu). Pozwól twórcy swojej strony dobrać hosting, motyw i odpowiednie narzędzia – część z nich jest darmowa, inne trzeba zakupić. Warto poprosić o kosztorys dla możliwie najszerszego projektu i ustalić etapy jego realizacji, rozkładając koszty w czasie. Ważne, żeby na początek mieć choćby podstawową ale przemyślaną wizytówkę, dopasowaną do swojej potrzeby.
Zaufaj fachowcom od stron
Polecamy nasze usługi. Każdego klienta zainteresowanego naszymi usługami staramy się zaprosić na konsultacje telefoniczne lub online. Na wstępie, informujemy klienta, czym jest np. hosting, domena, motyw, cms, backup, serwery, zasięgi, pozycjonowanie, SEO, dostępność, bezpieczeństwo strony. O wiele łatwiej wówczas zaplanować zawartość strony, jej strukturę i funkcjonalności. A także budżet potrzebny nie tylko na stworzenie strony ale i jej utrzymanie przez kolejne lata, oraz dalszy rozwój. Oczywiście to klient decyduje, jak szeroka ma być ta informacja.
Im więcej detali ustalimy na początku, tym mniej niespodzianek zaskoczy nas w trakcie realizacji projektu strony. A to ma wpływ na jej ostateczny koszt!
UWAGA! Nie podejmuj decyzji o zakupie lub wyborze opcji jeśli cokolwiek jest dla Ciebie niezrozumiałe. Strzeż się promocji! Bardzo łatwo wpaść w pułapkę zbyt skromnych lub zbyt wybujałych wizji i wydatków! Jedno i drugie zemści się w przyszłości!
Zarówno wygląd, funkcjonalności strony, jak i koszty trzeba zaplanować w taki sposób, aby panować nad nimi w przyszłości – co najmniej przez kilka lat.
Najpierw znajdź wykonawcę strony, a dopiero po konsultacji z nim dokonuj wyboru i zakupu hostingu, domeny, motywu i in.
Oto podstawowe kwestie, które zazwyczaj proponujemy:.
Czemu ma służyć strona? Określimy jej podstawowe funkcjonalności
– np. prezentacja galerii zdjęć, portfolia, prowadzenie bloga, forum, newsletter, zbieranie kontaktów, zbieranie darowizn poprzez bramkę płatniczą, sklep czyli sprzedaż produktu, wielojęzyczność, dostępność, itp. Jedna podstawowa funkcja może być dominująca lub trzeba będzie połączyć kilka. Musimy to wiedzieć przed rozpoczęciem pracy.
Jakiej strony potrzebujesz czyli określimy cel strony – np. autoprezentacja, wizytówka firmy, edukacja, tworzenie społeczności, sprzedaż produktu.
Praca, jaką będziesz miał do wykonania: określenie zasobów strony (kontentu)
– teksty gotowe lub zlecenie ich do opracowania. Teksty najlepiej przygotować w pliku .txt lub .doc;
– zdjęcia gotowe lub do wyszukania w serwisach zdjęć (w odpowiednich formatach z odpowiednimi opisami). Na stronę internetową wymagane są w formacie .jpg, .png i o wadze poniżej 1 MB;
– na początku trzeba stworzyć sitemap twojej strony, a więc jej nawigację i układ zakładek. Tworzymy architekturę treści, jakie mają się tu znaleźć (pomożemy to zrobić).
UWAGA! Na jakość zdjęcia w Internecie wpływa kilka czynników:
- Rozmiar zdjęcia w pikselach (np. 1920×1080)
- Format zdjęcia (JPG, TIFF, PNG)
- Waga zdjęcia (KB, MB, GB)
- Rozdzielczość zdjęcia (piksel/cal)
Określimy budżet strony oraz jej utrzymania
– koszt stworzenia i funkcjonowania strony (materiały informacyjne, zdjęcia, grafiki, wykonanie projektu oraz instalacja i wdrożenie) oraz koszt utrzymania strony i rozwoju (opłaty za hosting, domenę, bezpieczeństwo, serwis, opieka techniczna i merytoryczna).
UWAGA! Zaplanuj zasoby finansowe, jakie chcesz przeznaczyć na ten cel, wcześniej jednak przeprowadź rozeznanie cen rynkowych usług i narzędzi niezbędnych do stworzenia strony www.
Dzięki uzyskanym informacjom zoptymalizujemy koszt i czas. – strona powinna być dopasowana jak ubranie lub samochód (kolorystyka, styl, nawigacja, dostępność). Wycena strony uwzględnia realne nakłady czasu potrzebnego na realizację wizji klienta. Aby to rzetelnie oszacować, potrzeba rzetelnej informacji odnośnie oczekiwań klienta i szczegółów jego wizji.
Dlaczego polecamy WordPress?
- intuicyjność
- bezpieczeństwo
- aktualizacje
- optymalizacja kosztów
- samodzielność użytkowania
Masz stronę starszą niż 5 lat? Zatem wyjaśnimy…
– Jakie z tego wynikają korzyści, a jakie problemy? Warto poznać dwie strony medalu!
– Kiedy warto zrobić tylko aktualizację, a kiedy konieczny jest reset strony-seniorki?
Czy fanpage na Facebooku może zastąpić stronę www?
– To narzędzia które się uzupełniają ale nie zastępują! Opowiemy ci dlaczego.
Https w adresie, SEO i śledzenie klientów – dlaczego czasem budzą stres i irytację?
– Co warto wiedzieć o potrzebnych i pożytecznych narzędziach, które pilnują żeby na stronie „wszystko hulało” i docierało do właściwych odbiorców, a nie przyciągało głównie tych nieproszonych czyli botów i wirusy.
Nie wódź hakera na pokuszenie, czyli jak zadbać o bezpieczeństwo strony?
Masz swój ulubiony login oraz hasło? Czy są to cyfry:123456, a może sekwencja: qwerty? Zakładamy, że wybierasz trudniejsze kombinacje i bardzo namawiamy, by każdy o tym pamiętał. Wyjaśnimy – dlaczego.
To zagadnienia, o których możemy porozmawiać na spotkaniu online. Zainteresowanym podeślemy też stosowne materiały do poczytania. Jeśli po zapoznaniu się z tematem zdecydujesz się na naszą usługę, współpraca przebiegnie z korzyścią dla obu stron!
Zobacz też: najczęściej zadawane pytania…
Czekamy na decyzję i zapraszamy do kontaktu!